понеділок, 24 листопада 2014 р.

Філологічний квест «Небесна сотня в вирій відліта…» (до Дня Гідності і Свободи 21 листопада)

11 клас
Мета заходу: активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі, комунікативні, креативні здібності учнів; виховувати інтерес до історії держави, художньої творчості, шанобливе ставлення до Батьківщини; формувати уміння і навички пошуку, обробляння й використання інформації; оперувати теоретичними поняттями і термінами; розвивати навички виразного читання поетичних творів, уміння досліджувати, узагальнювати, орієнтуватися в інформаційному просторі, працювати на сайтах в Інтернеті, створювати веб-сторінки, презентації та буклети.
Форма проведення: квест    
Очікувані результати: усвідомлення відповідальності за майбутнє країни,  створення веб-сторінки, презентації, створення буклетів
Обладнання: комп’ютер із доступом у мережу Інтернет, проектор, мультимедійна дошка, плакати, фотографії, дерево роду, карта України,
державна символіка, святково прикрашений зал
Хід заходу
Учні мали випереджувальне завдання. Кожен клас, використовуючи матеріали мережі Інтернету, мав підготувати історичну довідку про певний період розвитку України, дібрати ілюстративний матеріал для презентації, малюнки, фотографії, які стосуються цієї теми. Учням потрібно було створити відеопрезентації про події, що відбулися на Майдані у 2013-2014 роках та спробувати зібрати фотографії усіх героїв Небесної сотні. Учням запропоновано адреси сайтів, які можуть використовуватися при підготовці до заходу:
1.     metodportal.net/node/25644
3.     espero.tv/…/vishna_pamyat_ta_slava_nebesniy_sotni_maydanu_spysok…
І. Вступна частина
На екрані  - епіграф:    
 «Коли не зможу нічим любій Вітчизні прислужитись,
в усякому разі з усієї сили намагатимусь ніколи ні
в чому не шкодити»
Г. Сковорода
«Душу й тіло ми положим за нашу свободу…»
Слова з Державного Гімну України

1-й читець (під тиху повільну музику)
Над землею сонце встало,
Путь-дорогу осіяло.
Добрий ранок, Чорне море,
Добрий день, Карпатські гори!
Над землею пісня лине.
Це для тебе, Україно!
Гарна путь, славна путь —
Українські діти тут!
Учитель. Ми сьогодні здійснимо цікаву мандрівку у центр найважливіших подій нашої України – до столиці нашої Батьківщини у Київ на Майдан Незалежності (підходить до карти, показує)
ІІ. Основна частина
Учитель. Колись давним-давно на нашій рідній землі перекидали люди маленьку насінину, ніби зігрівали її своїми руками. Та й вирішили дати їй життя - посадили. Опинившисьу ґрунті, зернятко не гаяло часу, одразу проросло. Із землі пробився ніжний паросток, який із часом виріс у розкішне дерево, яке й об’єднало всі народності України в єдину родину.Тому й називають таке дерево деревом роду, бо стовбур у нього один, а гілочки такі різні, талановиті, неповторні. Україна – це велика родина, а починається вона із сім’ї, роду, родини. Сьогодні ми спробуємо зазирнути у корені однієї родини, побачити той грунт, на якому зросла наша учениця. Отож, запрошуємо продемонструвати родовідне дерево ученицю 10 класу Тимощук Наталію!
·        Дерево роду
Учитель. Людина має завжди пам’ятати, звідки вона родом, де її коріння, глибоко знати історію свого народу.
·        Історична довідка
Учитель. Давайте згадаємо основні етапи розвитку нашої держави. До слова запрошуємо 11-А клас. Вони підготували для нас інформаційну презентацію «Київська Русь – колиска української державності»

Запрошуємо учнів 11-Б класу. Тема їхньої презентації «Ураїна у козацькі часи»

Учні 11-В класу готували презентацію на тему «Проголошення Незалежності України»
·        Бесіда
Учитель. Давайте з вами згадаємо, які лиха вдалося пережити українському народові?
(орієнтовні відповіді учнів: навала монголо-татар, боротьба козаків з поляками за визволення України, Перша і Друга світові війни, мільйони померлих, Голодомор, Чорнобильська катастрофа та інші)
Учитель. Але попри ці жахливі події український народ вистояв, отримав перемогу в боротьбі за визволення держави, і ваше завдання - не допустити більше таких помилок і пам’ятати про своїх пращурів, які відстояли наше з вами право на вільне життя
·        Поетична пауза
Учениця 1
Україно, лагідна і мила!
Водночас велична і проста!
Ти мене з дитинства полонила,
Закохала в сонячні жита.
У Дніпрову воду синю-синю,
У небес невичерпну блакить,
В шум гаїв, у пісню солов’їну,
Що не мовкне в вихорі століть.
Я зросла між вишень та калини,
Назбирала райдужних надій
У садів травневій хуртовині
І в жовтневій казці золотій.
Я зросла, не знаючи печалі,
Мов трава безжурна, степова.
Тут мене в дитинстві колисали
Шепіт нив і тиша лісова.
Україно, краю милий!
Тут знайшла я розуму і сили.
Ця прекрасна лагідна земля
Дивним зіллям серце напоїла,
Щось мені у спадок віддала.
Я без неї - ластівка безкрила,
Я без неї - то уже не я.
Україно! Лагідна і мила,
Солов’їна спадщино моя!
Учитель. Як відомо, історію творять самі люди. Окремі особистості прославляють нашу державу, звеличують її ім’я на міжнародному рівні. У листопаді минулого року Україна почала писати нову сторінку своєї історії. Давайте пригадаємо, з чого все почалося? Спробуємо пережити ще раз події, які змінили нас і нашу країну, згадаємо тих, кого сьогодні справедливо і трагічно називають Небесно сотнею!
·        Зупинка «Майдан Незалежності»
Кожен клас, користуючись веб-ресурсами, підготував найяскравіші кадри подій тієї осені 2013 – зими 2014. Отож, слово вам! (учні демонструють свої проекти)
·        Поетична пауза
Учень 2
А сотню вже зустріли небеса...
Летіли легко, хоч Майдан ридав…
І з кров’ю перемішана сльоза…
А батько сина ще не відпускав...
Й заплакав Бог, побачивши загін:
Спереду – сотник, молодий, вродливий,
І юний хлопчик в касці голубій,
І вчитель літній – сивий-сивий…
І рани їхні вже не їм болять…
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…
Як крила ангела, злітаючи назад,
Небесна Сотня в вирій полетіла…
Учень 3
Пливуть гроби по морю, як човни –
по морю рук, по морю сліз і гніву.
Пливуть в човнах розтерзані сини
на хвилі молитов і переспіву.
Так ніби в жилах замерзає кров,
а потім б’є у скроні голос крові
за тим, хто тихо жив, а відійшов
у дзвонах слави праведним героєм.
Пливуть човни, гойдає кожну лодь
людська долоня, тепла і тремтяча,
човнами править втишений Господь,
а серце розривається і плаче.
І кожна мати плаче, і пече
їй кожна рана у чужого сина.
Стоїть Майдан братів – плече в плече –
і разом з ним ридає Україна.
Нехай же вам, герої, віддає
Святий Петро ключі від того раю,
де убієнний ангелом стає,
бо він герой. Герої не вмирають.
Герої не вмирають. Просто йдуть
з Майдану – в небо. В лицарі – зі смерті.
Пливуть човни. Пливуть човни. Пливуть…
Героям слава – вписано у серці.
Учитель. Коли перед очима зринають кадри із пораненими та вбитими героями, проглядаючи фотографії Небесної Сотні, дивлячись їм у вічі, ми розуміємо, що вислів «душу й тіло ми положим за нашу свободу» став для сучасної історії української нації не просто словами з Гімну. Небесна Сотня віддала життя за кожного з нас! Не забуваймо про це!
Вічна пам’ять! (учні запалюють свічки, «хвилина мовчання»)
Герої – це звичайні люди. Ви зібрали фотографії героїв ХХ століття, героїв, яких з нами уже нема…Давайте поглянемо, хто ж ці герої! (учні, користуючись проектором, показують зібрані фотографії під звуки старої лемківської пісні «Гей, пливе кача…» у виконанні «Піккардійської Терції»)
Заключна частина
Учитель. Ось і завершилась наша подорож історичним минулим України із зупинкою на Майдані Незалежності. Підводячи підсумки, дайте відповідь на такі питання:
-          Чи хотіли б ви мати іншу Батьківщину?
-         Як би ви хотіли покращити своє життя в нашій державі?
-         Як зараз ви можете примножувати славу України?
Учитель. Тож давайте примножувати багатство нашої України, доки світить сонце над землею, щоб наливалось добром кожне серце. І пробудиться тоді ще більша повага до народноїпісні, танцю, до їх миловидості та краси. І буде гордість за нашу Україну, й заживемо ми щасливо і довго. Люди потягнуться одне до одного, як соняшник до сонця!
Результат нашого квесту нехай стануть буклети, які ви розробите і оформите до кінця наступного тихня. Нехай цей захід нагадає ще раз, що ми творимо історію вже сьогодні, і кожен з нас – відповідає за майбутнє України!
Учні разом виконують Гімн України


1 коментар: